O akom diele sa bavíme?
Ide o dielo „Consumerism“.
Pre akú príležitosť resp. potrebu bolo vytvorené?
Námet je z akrylovej maľby, ktorú som robila na konci štúdii k diplomovej práci ešte v roku 2013 a okrajovo sa zaoberala aj konzumerizmom.
Akú techniku si použila?
Je to sieťotlač na papieri v 4 farebných variáciách; ružovej, fialovej, modrej a modro-ružovej. Fotografiu pôvodnej maľby som digitálne upravila, tak aby print tvoril lineárny raster.
Koho by to malo osloviť?
Grafika by mala osloviť najmä ľudí, ktorých baví umenie, filozofia a estetika, nakoľko je to taká darwinova cesta estetiky spoločnosti. Dielo môže byť pre diváka pobavením alebo aj mementom doby.
Čo si tým chcela povedať?
Išlo o vyjadrenie postupu a vývinu novodobých izmov, cez tie výtvarné po ten súčasný – nevýtvarný, čiže od impresionizmu po konzumerizmus. Nejde o vyslovenú kritiku spoločnosti, skôr o zamyslenie sa nad tým, kam smerujeme, tak trošku cez ružové okuliare, čo naznačuje aj výber farieb.
Martina, ďakujeme za vysvetlenie a užitočné info. Pozrieť všetky vecičky od Martiny Rötlingovej. Viac o technike sieťotlače sa dočítate článku: Sieťotlač vo výtvarnom umení.
Páči sa vám Consumerism? Môže byť váš!
Navštívte náš obchod v Bratislave
V Bratislave sa môžete zastaviť pre svoju objednávku aj osobne na Račianskej 78 v týchto časoch.