Čo tým chcel autor povedať: Martina Rötlingová – Consumerism

Čo tým chcel autor povedať: Martina Rötlingová – Consumerism

O akom diele sa bavíme?

Ide o dielo “Consumerism”.

Pre akú príležitosť resp. potrebu bolo vytvorené?

Námet je z akrylovej maľby, ktorú som robila na konci štúdii k diplomovej práci ešte v roku 2013 a okrajovo sa zaoberala aj konzumerizmom.

Akú techniku si použila?

Je to sieťotlač na papieri v 4 farebných variáciách; ružovej, fialovej, modrej a modro-ružovej. Fotografiu pôvodnej maľby som digitálne upravila, tak aby print tvoril lineárny raster.

Koho by to malo osloviť?

Grafika by mala osloviť najmä ľudí, ktorých baví umenie, filozofia a estetika, nakoľko je to taká darwinova cesta estetiky spoločnosti. Dielo môže byť pre diváka pobavením alebo aj mementom doby.

Čo si tým chcela povedať?

Išlo o vyjadrenie postupu a vývinu novodobých izmov, cez tie výtvarné po ten súčasný – nevýtvarný, čiže od impresionizmu po konzumerizmus. Nejde o vyslovenú kritiku spoločnosti, skôr o zamyslenie sa nad tým, kam smerujeme, tak trošku cez ružové okuliare, čo naznačuje aj výber farieb.

Sito na sieťotlač pripravné
Sito na sieťotlač pripravné

 

Čerstvo vytlačený print cez sieťotlač
Čerstvo vytlačený print cez sieťotlač

 

Sušiaci stojan s vytlačenými grafikami
Sušiaci stojan s vytlačenými grafikami

 

Pôvodná maľba Consumerism
Pôvodná maľba Consumerism

 
Martina, ďakujeme za vysvetlenie a užitočné info. Pozrieť všetky vecičky od Martiny Rötlingovej. Viac o technike sieťotlače sa dočítate článku: Sieťotlač vo výtvarnom umení.

Páči sa vám Consumerism? Môže byť váš!

Navštívte náš obchod v Bratislave

V Bratislave sa môžete zastaviť pre svoju objednávku aj osobne na Račianskej 78 v týchto časoch.

Páči sa vám ArtAttack?
Pridajte sa k nám na Facebooku alebo Instagrame
Uvidíte ako prvý nové články, videá a veľa zábavy!